Bucharest Tower Center, etaj 22 B-dul Ion Mihalache
nr. 15-17 011171 Bucuresti, sector 1, Romania
+40 21 402 4000

Contribuții la Fondul pentru Mediu – Noutăți 2019-2020

13.11.2019

Hotel Intercontinental București

09:00-16:30

Lectori:

  • Mihai Petre – Director, Comerț Internațional, EY România
  • Cristian Lazăr - Managing Director, GreenPoint Management S.A.
  • Daniela Neagoe – Senior Manager, Comerț Internațional, EY România
  • Anca Manea – Senior Consultant, Comerț Internațional, EY România
  • Raluca Buturca – Manager, Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România
  • Viorel Ionescu - Consultant Senior, Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România

EY România are plăcerea să vă invite la un eveniment dedicat operatorilor economici ce au obligații la Fondul pentru Mediu (producători, distribuitori, retaileri, importatori, operatori economici care efectuează achiziții intra-comunitare) și entităților cu peste 500 angajați care au obligația de raportare a datelor nefinanciare.

În ultimele luni, au fost implementate o serie de modificări ale legislației Fondului pentru Mediu și ale reglementărilor contabile cu privire la raportarea de date nefinanciare, altele fiind in stadiu de proiect. Printre cele mai importante, menționăm schimbarea modalității de depunere a declarațiilor la Fondul pentru Mediu, creșterea valorii contribuțiilor, introducerea unora noi, o procedură nouă de înregistrare a producătorilor de echipamente electrice și electronice și obligativitatea întocmirii declarației nefinanciare.

În acest context, evenimentul Contribuții la Fondul pentru Mediu - Noutăți 2019-2020 organizat de către experții EY România oferă participanților o abordare structurată a ultimelor modificări și impactul acestora asupra activității societății dumneavoastră precum și posibilitatea aprofundării conceptului de sustenabilitate și implementării acestuia în vederea consolidării unui business responsabil.

Agenda evenimentului este elaborată având în vedere aspecte legislative și practice, având scopul de a putea îndruma companiile să facă față cu succes acestor noi provocări:

  • Modificări aduse legislației privind taxele de mediu. Studii de caz
  • Cine este responsabil pentru contribuția nou introdusă de 2% pentru veniturile realizate din vânzarea oricărui deșeu
  • Cine are obligația declarării la AFM în cazul produselor marcă proprie
  • Persoana responsabilă la AFM în cazul societăților stabilite în afara României
  • Declararea on-line către Administrația Fondului pentru Mediu
  • Program informatic AFM - trasabilitate deșeuri
  • Răspunderea OIREP pentru preluarea responsabilității
  • Cum s-a modificat sistemul de gestionare al ambalajelor prin ultimele modificări legislative, din perspectiva OIREP
  • Implicații ale modificării procesului de autorizare/ reautorizare OIREP-uri asupra activității producătorilor/ importatorilor
  • Obligațiile distribuitorilor/ producătorilor de EEE-uri și baterii/ acumulatori portabili. Studii de caz
  • Pentru ce produse se datorează Ecotaxa
  • Soluții privind managementul sustenabil al ambalajelor și deșeurilor de ambalaje
  • Schimbările legislative privind raportarea nefinanciară și efectul lor asupra tuturor companiilor avand peste 500 angajati
  • Ce este declarația nefinanciară și cui se adresează / Care sunt entitățile care trebuie să se conformeze obligației de raportare a declarației nefinanciare
  • Determinarea relevanței subiectelor necesar a fi incluse în declarația nefinanciară (aspectele de mediu, sociale şi de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea corupţiei şi a dării de mită)
  • Modalitatea de elaborare a declarației nefinanciare (includerea în raportul administratorilor sau întocmirea unui raport separat) în conformitate cu cel mai utilizat cadru de raportare la nivel global (Standardul GRI)
  • Avantajele întocmirii declarației / raportului de sustenabilitate în contextul cerințelor pieței și ale stakeholderilor

 

Taxa de participare este de 250 EUR + TVA pentru un participant reprezentând o companie. Dacă se înscriu si alți participanți din cadrul aceleiași companii (sau grup de companii), taxa pentru aceștia scade la 210 EUR + TVA. Participarea se face exclusiv pe baza confirmării înregistrării.

Ne rezervăm dreptul de a anula evenimentul în cazul în care nu se va întruni numărul minim de confirmări. În acest caz veţi fi informaţi în timp util.

Pentru mai multe informatii legate de acest eveniment, persoana de contact este: Madalina Coman madalina.coman@ro.ey.com sau Lucia Preda lucia.preda@ro.ey.com.

 

Abonează-te la noutățile EY România și fii la curent cu ultimele studii și articole, evenimente și comunicate de presă lansate de experții noștri.
Abonează-te