Bucharest Tower Center, etaj 22 B-dul Ion Mihalache
nr. 15-17 011171 Bucuresti, sector 1, Romania
+40 21 402 4000

Obținerea autorizației de exportator autorizat

În această ediție:

Autorizația de emitere simplificată a dovezilor de origine preferențială poate fi solicitată online și emisă în regim de urgență

 

Potrivit unui comunicat publicat pe pagina sa de internet,  pe perioada crizei generate de COVID-19 Direcția Generală a Vămilor, încurajează exportatorii să emită dovezile de origine preferențială în mod simplificat prin utilizarea autorizației de “exportator autorizat”.

Pe perioada crizei COVID 19, autorizația poate fi solicitată online urmând apoi să fie emisă de autoritatea vamală competentă în regim de urgență (adică în mai puțin de 30 de zile, cât este termenul legal prevăzut de Ordinul nr. 1191/2016).

În baza autorizației, un exportator poate declara originea preferențială a mărfurilor direct pe factura mărfurilor sau pe un alt document comercial, fără completarea unui certificat de origine pentru fiecare transport și fără implicarea ofițerilor vamali.

 

Cum influențează cele de mai sus activitatea companiei dumneavoastră?

În cazul în care exportați bunuri în afara teritoriului Uniunii Europene și emiteți dovezi de origine preferențială, vă recomandăm să aplicați online pentru obținerea autorizației de exportator autorizat pentru a vă simplifica procesul de declarare și a limita expunerea personalului dumneavoastră.

 
Pregătit de către:
Mihai Petre – Director, Taxe indirecte
 
Pentru informații suplimentare, persoana de contact este:
Alex Milcev – Partener, Director al Departamentului de Asistenţă fiscală și juridică
 
Ernst & Young SRL
Clădirea Bucharest Tower Center,
etaj 22, Bd. Ion Mihalache nr. 15-17,
Sector 1, 011171, București, România
Tel: (40-21) 402 4000, Fax: (40-21) 310 7124
Email: office@ro.ey.com
Abonează-te la noutățile EY România și fii la curent cu ultimele studii și articole, evenimente și comunicate de presă lansate de experții noștri.
Abonează-te