Bucharest Tower Center, etaj 22 B-dul Ion Mihalache
nr. 15-17 011171 Bucuresti, sector 1, Romania
+40 21 402 4000

Schema de ajutor de minimis - Digitalizarea IMM-urilor

În această ediție:
  • Schema de ajutor de minimis - Digitalizarea IMM-urilor
  • Prioritatea de investiție - Dezvoltarea produselor şi serviciilor TIC, a comerţului electronic şi a cererii de TIC

Prin Ordinul nr. 1486/4255/2020 este instituită schema de ajutor de minimis, Digitalizarea IMM-urilor din cadrul Programului Operaţional Competitivitate 2014 - 2020. 

Obiectivul acestei scheme îl reprezintă acordarea de sprijin financiar nerambursabil pentru digitalizarea IMM-urilor în cele opt regiuni de dezvoltare ale României.

Schema de minimis se aplică întreprinderilor care nu au autorizate în certificatul constatator domenii precum:
- Fabricarea subansamblurilor electronice (module);
- Fabricarea altor componente electronice;
- Fabricarea calculatoarelor și a echipamentelor periferice;
- Fabricarea echipamentelor de comunicații;
- Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client);
- Activități de consultanță în tehnologia informației;
- Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul;
- Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe;
- Activități ale portalurilor web;
- Cercetare - dezvoltare în biotehnologie;
- Cercetare - dezvoltare în alte științe naturale și inginerie.
 
Pentru prezenta schemă activitățile eligibile trebuie să îndeplinească cumulativ:
- creșterea competitivității IMM-urilor prin utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor;
- respectarea condițiilor de eligibilitate a următoarelor cheltuieli:
  a) cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punctul de vedere al implementării proiectului;
   b) cheltuieli aferente realizării rețelei LAN necesare pentru implementarea proiectului; 
   c) cheltuieli aferente achiziționării și/ sau dezvoltării și/ sau adaptării aplicațiilor software/ licențelor necesare implementării proiectului, configurării și implementării bazelor de date;
   d) cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei, inclusiv achiziția de domeniu și găzduirea pe server; 
   e) cheltuieli aferente achiziționării/ închirierii unui nume de domeniu nou; 
   f) cheltuieli aferente achiziționării/ închirierii soluției de semnătură electronică; 
   g) cheltuieli de trecere a arhivelor din analog/ dosare/ hârtie în digital indexabil, etc.
 

În cadrul în acestei scheme bugetul maxim este de 100 de milioane EUR, iar valoarea maximă totală a ajutoarelor de minimis de care poate beneficia o întreprindere unică pe o perioadă de trei ani consecutivi nu va depăși 200.000 EUR.

Schema este valabilă până la data de 31 decembrie 2021, plata urmând să se efectueze până la data de 31 decembrie 2023.

Pentru mai multe detalii consultați Schema de ajutor de minimis, respectiv Ghidul Solicitantului.

Echipa EY este disponibilă pentru mai multe informații referitoare la schema de ajutor de minimis.

 
Pregătit de către:
Andreea Cosmănescu ―  Senior Manager Taxe, Impozite Directe
Teona Braia ― Tax Senior Consultant, Impozite Directe
Ecaterina Boca ― Senior Consultant, Departamentul de Tax Knowledge Management
 
Pentru informații suplimentare, persoanele de contact sunt:
Alex Milcev, Partener ― Lider al Departamentului de Asistență fiscală și juridică
Mihaela Mitroi, Partener ― Lider al departamentului de Asistență Fiscală și Juridică pentru Clusterul EY CESA South
 
Ernst & Young SRL
Clădirea Bucharest Tower Center,
etaj 22, Bd. Ion Mihalache nr. 15-17,
Sector 1, 011171, București, România
Tel: (40-21) 402 4000, Fax: (40-21) 310 7124
Email: office@ro.ey.com
Abonează-te la noutățile EY România și fii la curent cu ultimele studii și articole, evenimente și comunicate de presă lansate de experții noștri.
Abonează-te