Bucharest Tower Center, etaj 22 B-dul Ion Mihalache
nr. 15-17 011171 Bucuresti, sector 1, Romania
+40 21 402 4000

Schimbarea procedurii și condițiilor în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale

În această ediție:

Schimbarea procedurii și condițiilor în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale adusă de Ordinul 259/ 2021

În data de 26 februarie, Ordinul nr. 2482/2017 a fost modificat printr-un nou act normativ care aduce modificări procedurii și condițiilor în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați, în cazul marilor contribuabili.

Printre cele mai relevante modificări se numără:
- autorizarea pentru operatorii economici mari contribuabili se efectuează prin comisia constituită la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili;
- antrepozitele fiscale producătoare exclusiv de vinuri realizată de contribuabilii mici, precum și autorizarea micilor distilerii, micilor fabrici de bere independente și a destinatarilor înregistrați, contribuabilii mici și mijlocii, alții decât marii contribuabili, sunt autorizate prin comisii teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, constituite la nivelul structurilor teritoriale ale direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice;
- predarea dosarelor și documentelor marilor contribuabili aflate la nivelul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice se realizează de către acestea în termen de 30 de zile din momentul în care se modifică încadrarea contribuabililor în cauză.
 

În ceea ce privește contribuabilii care nu fac parte din categoria contribuabililor mari, aceștia intră sub administrarea direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice și structurile aflate în subordinea acestora, iar competența de autorizare revine comisiilor la nivelul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice.

Pentru mai multe detalii consultați Monitorul Oficial  nr. 197 din 26 februarie 2021.

Echipa EY este disponibilă pentru informații suplimentare referitoare la cele menționate mai sus.

 
Pregătit de către:
Daniela Neagoe ― Senior Manager, Taxe Indirecte
Ecaterina Boca ― Senior Consultant, Departamentul de Tax Knowledge Management
 
Pentru informații suplimentare, persoana de contact este:
Alex Milcev, Partener ― Lider al Departamentului de Asistență fiscală și juridică
 
Ernst & Young SRL
Clădirea Bucharest Tower Center,
etaj 22, Bd. Ion Mihalache nr. 15-17,
Sector 1, 011171, București, România
Tel: (40-21) 402 4000, Fax: (40-21) 310 7124
Email: office@ro.ey.com
Abonează-te la noutățile EY România și fii la curent cu ultimele studii și articole, evenimente și comunicate de presă lansate de experții noștri.
Abonează-te