Bucharest Tower Center, etaj 22 B-dul Ion Mihalache
nr. 15-17 011171 Bucuresti, sector 1, Romania
+40 21 402 4000

Termenele impuse prin Directiva DAC6 în România au fost amânate

În această ediție:

Ordonanța de Urgență nr. 107 privind modificarea art. II din Ordonanța de Guvern nr. 5/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și pentru prorogarea unor termene, publicată în Monitorul Oficial nr. 579 din 1 iulie 2020

 

Prin Ordonanța de Urgență nr.107 se transpun prevederile Directivei (UE) 2020/876 a Consiliului din 24 iunie 2020 de modificare a directivei DAC 6 în vederea soluționării nevoii urgente de amânare a anumitor termene pentru depunerea și schimbul de informații în domeniul fiscal ca urmare a pandemiei de COVID-19.  

 

Temenele impuse prin Directiva DAC6 în România se amână astfel:

  • Termenul de raportare de 31 august 2020 pentru raportarea aranjamentelor transfrontaliere al căror prim pas de implementare a avut loc între 25 iunie 2018 și 30 iunie 2020 se amână până la data de 28 februarie 2021;
  • Termenul de 30 zile pentru raportarea aranjamentelor transfrontaliere care se califică drept raportabile, puse la dispoziție, pregătite pentru implementare, sau pentru care primul pas în demersul de implementare a fost efectuat în perioada 1 iulie 2020 – 31 decembrie 2020, se amână și începe să curgă cel târziu de la 1 ianuarie 2021. De asemenea, acest termen se aplică și în cazul intermediarilor care au furnizat, direct sau prin intermediul altor persoane ajutor, asistență sau consiliere cu privire la proiectarea, comercializarea, organizarea punerea la dispoziție în vederea implementării sau gestionarea implementării unui aranjament transfrontalier raportabil, în perioada 1 iulie 2020 – 31 decembrie 2020;
  • Termenul pentru intocmirea primului raport prin care se furnizează către ANAF informații noi sau actualizate cu privire la aranjamentele comercializabile de către intermediar la fiecare 3 luni, se amână până la 30 aprilie 2021;
  • Termenul pentru efectuarea primului schimb automat de informații între autoritățile fiscale se prelungește până la 30 aprilie 2021.
 

Vă invităm să apelați cu încredere la consultanții noștri în vederea obținerii mai multor informații privind prevederile aduse de acest act normativ cât și implicațiile sale pentru dumneavoastră.

 

Pentru mai multe detalii, puteți consulta Ordonanța de Urgență nr. 107 sau ne puteți contacta direct în vederea clarificării oricăror întrebări cu privire la conținutul prezentat.

 
Pregătit de către:
Miruna Enache – Partener, Liderul Diviziei de Asistență în tranzacții
 
Pentru informații suplimentare, persoana de contact este:
Alex Milcev – Partener, Director al Departamentului de Asistenţă fiscală și juridică
 
Ernst & Young SRL
Clădirea Bucharest Tower Center,
etaj 22, Bd. Ion Mihalache nr. 15-17,
Sector 1, 011171, București, România
Tel: (40-21) 402 4000, Fax: (40-21) 310 7124
Email: office@ro.ey.com
Abonează-te la noutățile EY România și fii la curent cu ultimele studii și articole, evenimente și comunicate de presă lansate de experții noștri.
Abonează-te