Bucharest Tower Center, etaj 22 B-dul Ion Mihalache
nr. 15-17 011171 Bucuresti, sector 1, Romania
+40 21 402 4000

Utilizarea SIATD este obligatorie începând cu data de 1 ianuarie 2021

În această ediție:
Instrucțiuni de utilizare a Sistemului informatic de asigurare a trasabilității deșeurilor (SIATD)
 

Prin Ordinul nr. 1595/2020 au fost aprobate Instrucțiunile de utilizare a aplicației informatice SIATD, în vederea monitorizării și verificării corectitudinii tranzacțiilor cu deșeuri de ambalaje în sistemul răspunderii extinse a producătorului.

SIATD permite monitorizarea și verificarea în timp real, la nivel de document financiar-contabil și justificativ, a tranzacțiilor cu deșeuri de ambalaje pentru care organizațiile care implementează răspunderea extinsă a producătorului, finanțează costurile de gestionare a  deșeurilor de ambalaje.

 

SIATD se utilizează de către următoarele categorii de persoane juridice: 

a) organizațiile care implementează răspunderea extinsă a producătorului;

b) operatorii economici care desfășoară activități de colectare, salubrizare, sortare, tratare, asociații de dezvoltare intracomunitară, unități administrativ-teritoriale;

c) operatorii economici care desfășoară activități de valorificare/reciclare.

 

Utilizarea SIATD este obligatorie începând cu data de 1 ianuarie 2021.

 

Cum influențează cele de mai sus activitatea companiei dumneavoastră?

Implementarea SIATD va afecta în practică un număr foarte mare de operatori economici activi pe piața din România.  De exemplu: 

  • Importatorii și producătorii de bunuri ambalate, chiar dacă au încheiat un contract de transfer de responsabilitate cu una dintre OIREP-urile existente în prezent, vor putea justifica mai ușor trasabilitatea operațiunilor de reciclare în linie cu cerințele inspectorilor ANAF din cadrul controalelor fiscale așa cum am văzut în ultimii doi ani.
  • OIREP-urile vor putea monitoriza mai bine și în timp real cantitățile de deșeuri de ambalaje colectate și reciclate. În felul acesta, își vor putea limita expunerea financiară pentru eventuale cantități nereciclate pe tot lanțul de colectare, sortare, tratare, reciclare finală.  
 

Dacă vă regăsiți întruna din categoriile de persoane juridice menționate mai sus, echipa noastră vă poate ajuta să identificați avantajele acestei aplicații și să le implementați cu succes până la 1 ianuarie 2021.

 
Pregătit de către:
Mihai Petre ― Director, Taxe indirecte
Daniela Neagoe ― Senior manager, Taxe indirecte
 
Pentru informații suplimentare, persoanele de contact sunt:
Alex Milcev, Partener ― Lider al Departamentului de Asistenţă fiscală și juridică
Georgiana Iancu, Partener ― Lider al Departamentului de Taxe indirecte
 
Ernst & Young SRL
Clădirea Bucharest Tower Center,
etaj 22, Bd. Ion Mihalache nr. 15-17,
Sector 1, 011171, București, România
Tel: (40-21) 402 4000, Fax: (40-21) 310 7124
Email: office@ro.ey.com
Abonează-te la noutățile EY România și fii la curent cu ultimele studii și articole, evenimente și comunicate de presă lansate de experții noștri.
Abonează-te